Regulacja amora tylnego

Tu omawiamy ogólne zagadnienia techniczne, niezwiązane stricte z danym modelem motocykla
Regulamin działu Tu nie spamujemy, trzymamy się tematów czysto warsztatowych.
Spam będzie usuwany.

Re: Regulacja amora tylnego

Postprzez Iron » N lis 07, 2010 8:14 pm

Ja też zazwyczaj bezproblemowo napinałem we wszystkich moto ale zawsze używam przedłużki.
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Iron
Znawca
 
Posty: 222
Dołączył(a): N wrz 26, 2010 5:18 pm
Lokalizacja: Szczecinek
Wiek: 51
Motocykl: CBF1000 06r.
W siodle: 200-300 kkm

Re: Regulacja amora tylnego

Postprzez motolukasz » N lis 07, 2010 8:35 pm

Iron napisał(a):Ja też zazwyczaj bezproblemowo napinałem we wszystkich moto ale zawsze używam przedłużki.
Pozdrawiam


Też jej użuwałem.
Lepiej jest nie odzywać się wcale i wydać się głupim, niż odezwać się i rozwiać wszelkie wątpliwości.
Avatar użytkownika
motolukasz
Miłośnik
 
Posty: 658
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 7:52 pm
Lokalizacja: Pruszków
Wiek: 44
Imię: Łukasz
Motocykl: CBF 1000
W siodle: <100 kkm

Re: Regulacja amora tylnego

Postprzez goramo » Pn lis 08, 2010 10:47 am

Ja jeszcze u siebie nic nie zmieniałem. Ustawienie jest fabryczne - nawet nie zaglądałem jakie.

Ale chciałem nieśmiało spytać - czy tą regulacją da się kręcić w obie strony? W sensie, że jak ustawiamy coraz mocniejsze napięcie sprężyny, to potem można przekręcić w drugą stronę, żeby jes zmniejszyć?
Pytam, bo słyszałem taką informację - nie wiem na ile ona jest sprawdzona - że kręcić trzeba tylko w jedną stronę, a jak regulacją dojdzie do maksymalnego napięcia to jeszcze jeden obrót i "przeskakuje" spowrotem do pozycji nr 1 (czyli nasjłabiej napiętej sprężyny).

Niech mnie ktoś oświeci, bo nie wiem...
SR50 -> S53 -> ETZ150 -> Intruder M800Z -> CBF1000 -> VFR800FI -> CB1000R -> CB1000R + CB1300SA -> CB1300SA + XL650V -> CB1300SA + HH600 -> CB1300SA + CB1000RA

Always look on the bright side of life :-)
Avatar użytkownika
goramo
Nightmare
 
Posty: 8491
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 7:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 43
Imię: Mariusz
Motocykl: Honda x 2
W siodle: 100-200 kkm

Re: Regulacja amora tylnego

Postprzez klemens » Pn lis 08, 2010 5:00 pm

Kręcić w obie strony fizycznie się da ale czy to jest poprawne, tego nie wiem. Faktycznie, wycięcia wyglądają trochę, jakby były przeznaczone do kręcenia w 1 stronę. Mogłoby też to tłumaczyć trudności w kręceniu "w dół" i ześlizgiwanie się wtedy klucza. Nie pomyślałem o tym a w instrukcji nie jest to napisane. Może i masz Goramo rację!
Lepiej się wysrać i spóźnić niż być na czas i się zesrać
Avatar użytkownika
klemens
Nightmare
 
Posty: 5259
Dołączył(a): Cz wrz 09, 2010 8:04 am
Wiek: 62
Motocykl: T7

Re: Regulacja amora tylnego

Postprzez goramo » Pn lis 08, 2010 6:40 pm

Tyle, że trochę mnie zastanawia jeszcze jedna sprawa - mianowicie jak się dojdzie do maksymalnego naprężenia sprężyny to jeżeli następny obrót w tą samą stronę spowoduje przeskok na najsłabiej napięty "ząbek", to czy w tym momencie nie nastąpi jakieś pierdzielnięcie kluczem po łapach? :roll: W końcu sprężyna przeskoczy raptownie o 7 pozycji w dół...

Może ktoś potwierdzić lub zaprzeczyć tej hipotezie? :roll:
SR50 -> S53 -> ETZ150 -> Intruder M800Z -> CBF1000 -> VFR800FI -> CB1000R -> CB1000R + CB1300SA -> CB1300SA + XL650V -> CB1300SA + HH600 -> CB1300SA + CB1000RA

Always look on the bright side of life :-)
Avatar użytkownika
goramo
Nightmare
 
Posty: 8491
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 7:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 43
Imię: Mariusz
Motocykl: Honda x 2
W siodle: 100-200 kkm

Re: Regulacja amora tylnego

Postprzez klemens » Pn lis 08, 2010 7:39 pm

Czyli czekamy na pierwszego odważnego, który przestawi sprężynę z 7 na 1.
Lepiej się wysrać i spóźnić niż być na czas i się zesrać
Avatar użytkownika
klemens
Nightmare
 
Posty: 5259
Dołączył(a): Cz wrz 09, 2010 8:04 am
Wiek: 62
Motocykl: T7

Re: Regulacja amora tylnego

Postprzez Jurek » Pn lis 08, 2010 8:47 pm

No i właśnie dlatego takie rozwiązanie (regulacja kluczem) skutecznie mnie przed taką regulacją zniechęcało :evil:
Jurek
 

Re: Regulacja amora tylnego

Postprzez Jurek » Pn lis 08, 2010 8:54 pm

Kręcąc po schodkach w dół wygląda ok lecz w górę to jakby pod włos natomiast ten skok z najwyższego na najniższy schodek też nie wygląda jakoś dobrze.Oczywiście przypominam że nie wykonywałem jeszcze tej czynności tylko tak na oko to wygląda.
Jurek
 

Re: Regulacja amora tylnego

Postprzez adix » Pn lis 08, 2010 9:46 pm

Ja mam ustawiony na 6 ząbku czyli jeden mniej od najtwardszego. Ustawiałem to kluczem ale z przedłużką w postaci rurki 50 cm. Mi jeździ się lepiej motocyklem tak nie buja. wcześniej miałem ustawienie standard czyli 3. ważę 90 kg.
Avatar użytkownika
adix
Użytkownik
 
Posty: 46
Dołączył(a): N paź 31, 2010 10:31 pm
Lokalizacja: Wodzisław Śląski
Wiek: 44
Imię: Adrian
Motocykl: CBF 1000A
W siodle: <100 kkm

Re: Regulacja amora tylnego

Postprzez goramo » Wt lis 09, 2010 1:07 pm

Ja ważę jakieś 78kg więc te standardowe ustawienie wydaje mi się OK.

Może w następnym sezonie coś pokombinuję z ustawieniem jak zajdzie taka potrzeba - jeszcze nie jeździłem CBFą z żoną i bagażem.
SR50 -> S53 -> ETZ150 -> Intruder M800Z -> CBF1000 -> VFR800FI -> CB1000R -> CB1000R + CB1300SA -> CB1300SA + XL650V -> CB1300SA + HH600 -> CB1300SA + CB1000RA

Always look on the bright side of life :-)
Avatar użytkownika
goramo
Nightmare
 
Posty: 8491
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 7:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 43
Imię: Mariusz
Motocykl: Honda x 2
W siodle: 100-200 kkm

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 53 gości