Problemów z elektryką ciąg dalszy.

Tu omawiamy ogólne zagadnienia techniczne, niezwiązane stricte z danym modelem motocykla
Regulamin działu Tu nie spamujemy, trzymamy się tematów czysto warsztatowych.
Spam będzie usuwany.

Problemów z elektryką ciąg dalszy.

Postprzez Beeeeer » Pn cze 27, 2011 10:23 pm

Dziś miałem przygode podczas trasy Istebna - Katowice.
Mianowicie padl calkowicie akumulator. Nie odpalal juz nawet na kable.
podczas zatrzymywania na swiatlach musialem non stop trzymac odkreconą manetkę gazu.
Aku nie ma ładowania, i teraz pytanie co to może byc?
Alternator? (jesli jest cos takiego)
Jakis regulator napięcia albo cos??
Help:)
Avatar użytkownika
Beeeeer
Użytkownik
 
Posty: 129
Dołączył(a): Wt mar 08, 2011 10:37 am
Lokalizacja: Katowice
Motocykl: obecnie brak sprzęta

Re: Problemów z elektryką ciąg dalszy.

Postprzez Beeeeer » Wt cze 28, 2011 7:59 am

jako, że nie było odpowiedzi a tutaj już coś takiego zostało poruszone to wklejam linka;
http://forum.scigacz.pl/about57320-0-asc-0.html

Btw jak zrobie to napisze co było przyczyną;)
Avatar użytkownika
Beeeeer
Użytkownik
 
Posty: 129
Dołączył(a): Wt mar 08, 2011 10:37 am
Lokalizacja: Katowice
Motocykl: obecnie brak sprzęta

Re: Problemów z elektryką ciąg dalszy.

Postprzez raphi » Wt cze 28, 2011 9:43 am

Tu opisałem swoje przygody z regulatorem napięcia, poczytaj: viewtopic.php?f=13&t=301
Jak łatwo sprawdzić regulator?
1. Wpinasz miernik (najlepiej elektroniczny) do akumulatora.
2. Odpalasz motonga
3. Przy wolnych obrotach prąd ładowania powinien być stabilny i zwykle mieścić się w przedziale 14 - 15V
4. Odkręcasz gaz, tak do 5000 obrotów i obserwujesz - jeśli prąd nadal trzyma się w przedziale 14-15V to:
5. Włączasz obciążenie (grzane manetki jeśli masz, długie światła, światła stopu) i obserwujesz - jeśli nadal trzyma między 14-15V to regulator jest OK.

Jeśli podczas którejkolwiek próby napięcie będzie zbyt niskie lub zbyt wysokie, masz padnięty najprawdopodobniej regulator.

Warto też sprawdzić alternator... gdzieś już o tym pisał zbyhu jak to zrobić. Jeśli nie znajdziesz to Ci tu napiszę. Powodzenia!

Jak będziesz kupował regulator to Pix i ja polecamy ten: http://www.republika.pl/reg_mot/ - ja mam go w tysiącu i... działa ;)
...ale co ja tam wiem.
Avatar użytkownika
raphi
Nightmare
 
Posty: 14124
Dołączył(a): Pn wrz 20, 2010 6:41 am
Wiek: 46
Imię: Rafał
Motocykl: Osiołek
W siodle: 200-300 kkm

Re: Problemów z elektryką ciąg dalszy.

Postprzez Beeeeer » Wt cze 28, 2011 9:59 am

nie wiem czy dobrze mysle ale miernikiem sprawdzić jakie ładowanie jest?:)
tylko to znalazlem zeby miernik podłączyć.
Avatar użytkownika
Beeeeer
Użytkownik
 
Posty: 129
Dołączył(a): Wt mar 08, 2011 10:37 am
Lokalizacja: Katowice
Motocykl: obecnie brak sprzęta

Re: Problemów z elektryką ciąg dalszy.

Postprzez raphi » Wt cze 28, 2011 12:42 pm

Beeeeer napisał(a):nie wiem czy dobrze mysle ale miernikiem sprawdzić jakie ładowanie jest?:)
tylko to znalazlem zeby miernik podłączyć.

No tak tak... miernikiem sprawdzić jakie ładowanie jest :)
Jak masz wyłączone moto to miernik pokazuje napięcie akumulatora, czyli pewnie jakieś 12 z hakiem Volt. Jak załączysz to powinien pokazywać między 14 a 15.
Proste.
...ale co ja tam wiem.
Avatar użytkownika
raphi
Nightmare
 
Posty: 14124
Dołączył(a): Pn wrz 20, 2010 6:41 am
Wiek: 46
Imię: Rafał
Motocykl: Osiołek
W siodle: 200-300 kkm

Re: Problemów z elektryką ciąg dalszy.

Postprzez Pix » Wt cze 28, 2011 2:45 pm

raphi napisał(a):5. Włączasz obciążenie (grzane manetki jeśli masz, długie światła, światła stopu) i obserwujesz - jeśli nadal trzyma między 14-15V to regulator jest OK.

Mały błąd - przy załączeniu w/w odbiorników napięcie ma prawo spaść poniżej 14V. Nigdy natomiast nie powinno zejść poniżej 12.8 - oczywiście przy obrotach rzędu 3tys i powyżej.

raphi napisał(a):Jeśli podczas którejkolwiek próby napięcie będzie zbyt niskie lub zbyt wysokie, masz padnięty najprawdopodobniej regulator.

Niekoniecznie regulator. Równie dobrze może być to aku. Warto pożyczyć od kogoś w 100% sprawny aku i sprawdzić co będzie się dziać.
Akurat sprawdziłem to organoleptycznie. Nowy aku załatwił u mnie problem.

Beeeeer --> U Ciebie objawy wskazują na uszkodzenie:

1 alternator
2 regulator
3 zwarcie w instalacji
4 ewentualna awaria jakiegoś odbiornika (manetki, gniazdo zapalniczki, alarm, itp) także powodujące zwarcie

Zdobądź od kogoś naładowany/sprawny aku. Sprawdź napięcie na klemach przed podłączeniem. Sprawdź napięcie po podłączeniu lecz bez odpalania. Sprawdź napięcie po odpaleniu na wolnych obrotach oraz na podwyższonych. Porównaj wskazania multimetra do danych które już we wcześniejszych postach zostały podane.
Pojeździj z tym aku z godzinkę i ponownie dokonaj wcześniejszych pomiarów.
Co do prądu ładowania - nie polecam samemu sprawdzać multimetrem kupionym za parędziesiąt złotych. W najlepszym wypadku multimetr może ulec "drobnej awarii", w najgorszym regulator napięcia nie wytrzyma testu. Prąd ładowania lepiej sprawdzać u mechanika na porządnym sprzęcie.
Ważne by myśleć głową, a nie manetką...

CBR XX Owners Club Poland
www.cbr-xx.pl
Avatar użytkownika
Pix
Znawca
 
Posty: 259
Dołączył(a): Cz sty 27, 2011 5:42 pm
Lokalizacja: Świnoujście
Wiek: 48
Motocykl: CBR 1100XX4

Re: Problemów z elektryką ciąg dalszy.

Postprzez Beeeeer » Śr cze 29, 2011 9:36 am

ok dziś kupię nowy aku (do starego i tak nie mam zaufania) i zobaczymy. Podjade do serwisu poproszę zeby mi przemiezyli ładowanie aku.
Napiszę wieczorem czego się dowiedziałem i co wyszło. Jak coś jest padnięte to pewnie zostawie go w serwisie od razu.
dziękuję wszystkim za pomoc i szczegbółowe informacje:).
Oczywiście nie wykluczam ze bede dopytywać w razie potrzeby:))
Pozdrawiam
Adam


Jeszcze tylko jedno pytanie;).
Przypomniało mi się, że czysciłem styki na klaksonie bo były zasniedziałe. Wczesniej nie było raczej problemów z ładowaniem aku ale nie działał klakson od kiedy pojawiły się problemy z ładowanie klakson działa.
Czy apropo tych odbiorników na których może być zwarcie... Klakson może być winowajcą? chodzi konkretnie o styki przy samej syrenie.
pozdrawiam
Avatar użytkownika
Beeeeer
Użytkownik
 
Posty: 129
Dołączył(a): Wt mar 08, 2011 10:37 am
Lokalizacja: Katowice
Motocykl: obecnie brak sprzęta

Re: Problemów z elektryką ciąg dalszy.

Postprzez Pix » Śr cze 29, 2011 2:23 pm

Może po prostu któryś styk (+) zwiera ci do masy. Sprawdź czy kable nie są przypalone lub gorące po włączeniu stacyjki.
Może śniedź którą oczyściłeś ze styków ostała się i powoduje zwarcie lub przebicie. Przejrzyj to dokładnie. Może nie będziesz musiał kupować aku.
Ważne by myśleć głową, a nie manetką...

CBR XX Owners Club Poland
www.cbr-xx.pl
Avatar użytkownika
Pix
Znawca
 
Posty: 259
Dołączył(a): Cz sty 27, 2011 5:42 pm
Lokalizacja: Świnoujście
Wiek: 48
Motocykl: CBR 1100XX4

Re: Problemów z elektryką ciąg dalszy.

Postprzez Beeeeer » Śr cze 29, 2011 10:25 pm

No i mamy winowajcę problemów...
Jednak regulator napięcia. Pierwsza diagnoza trafna. Chłopaki z K&J auto-moto serwice uporali się z tym na miejscu:D. ładowanie na aku już jest(nie było zupełnie). Zobaczymy jutro po całym dniu jak to będzie wyglądać. Na nocke podłączyłem aku do prostownika.

dziękuję za wszelkie porady!
Jeśli chodzi o klakson odłączyłem to ustrojstwo zupełnie.
Będę myśleć później nad klaksonem.
btw jednak kupię nową syrenę bo ta pordzewiała cała więc zdjąłem:).
Dziękuję raz jeszcze chłopaki!
Pozdrawiam
Adam
Avatar użytkownika
Beeeeer
Użytkownik
 
Posty: 129
Dołączył(a): Wt mar 08, 2011 10:37 am
Lokalizacja: Katowice
Motocykl: obecnie brak sprzęta

Re: Problemów z elektryką ciąg dalszy.

Postprzez oczum » Śr maja 14, 2014 5:16 pm

raphi napisał(a):Tu opisałem swoje przygody z regulatorem napięcia, poczytaj: http://cbf1000.pl/viewtopic.php?f=13&t=301
Jak łatwo sprawdzić regulator?
1. Wpinasz miernik (najlepiej elektroniczny) do akumulatora.
2. Odpalasz motonga
3. Przy wolnych obrotach prąd ładowania powinien być stabilny i zwykle mieścić się w przedziale 14 - 15V
4. Odkręcasz gaz, tak do 5000 obrotów i obserwujesz - jeśli prąd nadal trzyma się w przedziale 14-15V to:
...
)


NAPIĘCIE!!!

Napięcie mierzymy i podajemy w woltach [V], natomiast prąd w amperach [A].

Elektrotechniczni naziści pozdrawiają.
oczum
Użytkownik
 
Posty: 31
Dołączył(a): Wt sie 27, 2013 7:33 pm
Motocykl: CBF 600 SA
W siodle: <100 kkm

Następna strona

Powrót do Warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 76 gości