raphi napisał(a):5. Włączasz obciążenie (grzane manetki jeśli masz, długie światła, światła stopu) i obserwujesz - jeśli nadal trzyma między 14-15V to regulator jest OK.
Mały błąd - przy załączeniu w/w odbiorników napięcie ma prawo spaść poniżej 14V. Nigdy natomiast nie powinno zejść poniżej 12.8 - oczywiście przy obrotach rzędu 3tys i powyżej.
raphi napisał(a):Jeśli podczas którejkolwiek próby napięcie będzie zbyt niskie lub zbyt wysokie, masz padnięty najprawdopodobniej regulator.
Niekoniecznie
regulator. Równie dobrze może być to aku. Warto pożyczyć od kogoś w 100% sprawny aku i sprawdzić co będzie się dziać.
Akurat sprawdziłem to organoleptycznie. Nowy aku załatwił u mnie problem.
Beeeeer --> U Ciebie objawy wskazują na uszkodzenie:
1 alternator
2
regulator3 zwarcie w instalacji
4 ewentualna awaria jakiegoś odbiornika (manetki, gniazdo zapalniczki, alarm, itp) także powodujące zwarcie
Zdobądź od kogoś naładowany/sprawny aku. Sprawdź napięcie na klemach przed podłączeniem. Sprawdź napięcie po podłączeniu lecz bez odpalania. Sprawdź napięcie po odpaleniu na wolnych obrotach oraz na podwyższonych. Porównaj wskazania multimetra do danych które już we wcześniejszych postach zostały podane.
Pojeździj z tym aku z godzinkę i ponownie dokonaj wcześniejszych pomiarów.
Co do prądu ładowania - nie polecam samemu sprawdzać multimetrem kupionym za parędziesiąt złotych. W najlepszym wypadku multimetr może ulec "drobnej awarii", w najgorszym
regulator napięcia nie wytrzyma testu. Prąd ładowania lepiej sprawdzać u mechanika na porządnym sprzęcie.
Ważne by myśleć głową, a nie manetką...
CBR XX Owners Club Poland
www.cbr-xx.pl